Monday, 23 July 2007

Potstickers a.k.a. Gyoza a.k.a. Jiaozi a.k.a. Gao Ji a.k.a. Mandu

These dumplings are known by many different names: Potstickers, Gyoza (Japanese), Jiaozi (Mandarin), Gao Ji (Cantonese), Mandu (Korean -with pickled veg -kimchi). It should not be confused with the Chinese wontons. The skin of this dumpling is thicker and wontons are normally boiled and served in a soup (with noodles), while Gao Ji's 餃子are normally fried and served with a vinegar dipping.

Ingredient (makes +/- 50 pieces)

  • Minced Pork - 500 grams
  • Cabbage - 500 grams (Nappa cabbage/Dutch transl. Chinese Kool, Bok Choy)
  • Spring Onion - 150 grams
  • Sesame oil - 6 tbsp
  • Sugar - 2 tbsp
  • Pepper - 1/4 tbsp
  • Salt - 3/4 tbsp (for the minced pork)
  • Salt - 1 tbsp (for cabbage)
  • Ready made dumpling skin - 2 packs of 25 pcs

Chop the spring onions. Use the foodprocessor to shred the cabbage. Mix cabbage with 1 tablespoon salt and let it sit for 10 minutes. Squeeze the excess water out.

Mix the ground pork with the sesame oil, sugar and 3/4 tbsp salt. Mix the pork with the cabbage and spring onions.

Use 1 tablespoon of filling per dumpling skin. Follow the instructions of the picture above. Only plead one side of the dumpling. Use water to pinch and seal the edges.

Heat 2 tablespoon of oil in the pan. Fry the dumplings till golden brown (about 2 minutes). Add 100ml water to the pan, move the dumplings around to prevent sticking, and cover the pan. Cook for 5 minutes or until the water has almost evaporated. Serve with vinegar, soy sauce or chilli sauce.

Tip 1: You can also boil the dumplings as an healthier option than frying. Preparing it this way the dumplings are better known as Sui Gaw 水餃. Bring water to boil, turn the heat low and cook dumplings for 6 min. Remember to stir when to prevent the dumplings sticking together.

Tip 2: You can deep freeze the extra dumplings. Put them in a plastic container, do not let the dumplings touch other, cover with sheet of plastic foil and put a couple of dumplings in again, repeat till the container is full. Cover with the lid and put in freezer. When you want to prepare the deep frozen dumplings: Frying method - add 200ml water instead of 100ml / Boiling method - cook for 10 min instead of 6 min.

10 comments:

Anonymous said...

owhh.. volgende x wanneer ik je kom bezoeken, wil ik dit eten :D lekker~ ben al aan t kwijlen~

Cam

Chrystal said...

Ho la.. ga je wel helpen "pau"? :P

Cherry said...

ga zeker wel meeste dingen proberen hiero... alleen chino stuff damnz crystal nice blog :D

Anonymous said...

Hoi Chrystal!

Waah ho Cheng ah! wie weet misschien ga ik het zaterdag maken als ik tak haan ben.. kan saib wanneer ze zelf thuis is bakken :P
Trouwens mooi ge-pau-ed! een mini waaier.

grt saiyuu

Chrystal said...

Hi Cherry,

Thanks for visiting :D..
Ik probeer inderdaad veel Chinese hapjes.. Gerechten zijn een stap verder. Ik leer mn keuken pas net kennen zeg maar.. Maar ik heb ook een simpele pasta staan. Inprincipe alles wat ik lekker vind komt op blog :P

Veel lees & kook plezier alvast!

Chrystal said...

Hi SaiYu,

Dat pau is nog wel tricky. Ik vind ze zelf niet echt mooi, want die echte prof mensen die vullen ze heel goed en maken ze zo mooi dicht dat de "sluiting" krom trekt.. Dat kan ik nog niet.. Oefening baart kunst :D.. Succes! Vergeet niet de velletjes te kopen bij de toko!

Anonymous said...

hey chrys,
die stomme nerd saiyu had t zaterdag gemaakt, met 5 EETlepels zout? klopt t nou? t was in ieder geval "hooo haaam" jammer, want t was wel mooi gemaakt, door haar en mij, want ik had ook mee-ge-pauw-d.. ahahha..

Greetings,

Cam

Chrystal said...

hoi sorpoh's..

3/4 tbsp is een breuk.. dat is minder dan 1 tbsp.. jammer van al het werk. Maar je krijgt ervaring naar mate je het doet.. Volgende keer als je niet zeker bent, moet je me gewoon bellen! Okies?

Anonymous said...

ja zal ik cker doen, want saiyu bakt er niets van :P was alleen leuk om te zien, maar niet leuk om te eten :P

xxx.. cam

en fijne vakantie!!! ga je veel foto's maken in new york, vooral over food!! hamburgers van size a la vrachtwagenband ofsoiets :P

Anonymous said...

Ik heb deze gemaakt met spitskool en geen suiker erbij gedaan. Beetje gembersap een aardappelzetmeel erbij. Als je van koriander houdt kan je ook koriander ipv bosui doen.

Heerlijk......

Ik ga snel weer maken moet "dumpling skin' kopen als ik in een toko kom.

greets,
@ngie