Wednesday, 20 June 2007

Steamed Sponge Cake - Ma Lai Ko

I did it! Second try and I made my first good steamed Ma Lai Ko - 馬拉糕. I am so full of myself now.


Ingredients:

  • Flour - 250 gram
  • Sugar - 280 gram
  • Large Eggs - 6
  • Lemon juice - 2 tbsp
  • Baking Powder - 1,5 tsp


Sift the flour and the baking powder in a bowl. Take another bowl and beat the eggs, sugar, vanilla sugar and the lemon juice for 5 minutes with an electric mixer.

Fold the sifted flour into the egg mixture (use hand whisk). Pour the batter into the cake mould with grease proof paper.


Steam the cake for 25 minutes.

Compare the difference! On the right size the cake I made yesterday and failed horribly, and next to it the fluffy spongy cake I just made.. And the difference was two tablespoon of butter. Learn from my mistakes :-D

The cake is spongy and light. It could rise a bit more, but it tastes just like the cake mom makes.

5 comments:

Puisan said...

hey,

heb je blogadres van shan gekregen.
ziet er zeer leuk en goed uit..
en al het eten ziet er lekker uit... !! krijg er meteen honger van..
Ka Yo Chrystal!!

groetjes Puisan

Ka Hong said...

Heb ook je blogadres van shanshan gekregen. De cakejes zien er heerlijk uit. En leuk dat je erbij schrijft hoe je ze hebt gemaakt. Kan ik ook een keertje proberen te maken.

Groetjes

Ka

Chrystal said...

Ja mn zusje doet mn PR.. Ik betaal haar ik cakjes die mislukt zijn en die moet ze voor me opeten zodat ik weer iets anders kan maken :-)).. Laat me weten als er verzoeken zijn :-).. (niet te moeilijk graag :P)

Anonymous said...

hey,
vraagje, ik ben nu bezig om die 馬拉糕 van je te maken, alleen zie ik bij je ingredients geen vanille suiker en in je recept zelf wel..

daarnaast.. waar had je die boter voor nodig? had je daarvoor boter gebruikt of bedoel je boter voor het smeren ??

Anzj said...

Ik wil eigenlijk ook wel weten wat nu het precíeze recept van de (gelukte) ma lai ko... En is dat een plaatje van de mangopudding uit Grand Palace, Rotterdam?!?
www.mangerie.blogspot.com